Sidor

2010-02-22

Dag 50: det går neråt


Jag får nog krypa till korset och inse att 2 kilo i veckan inte är reellt om jag inte tränar hårdare. Och det är jag inte beredd att göra så som det ser ut nu. Jag trivs bra med att träna två gånger i veckan. Det är en bra vana som jag tror att jag kommer att kunna fortsätta med resten av mitt liv, och det är ju det som är meningen. Nya vanor.
Det kommer att bli bättre med den vardagliga motionen. Men det är inte särskilt lockande att gå ut på promenad när det är hur mycket snö och is som helst och termometern visar -20. M kan inte följa med ut och jag drar mig för att vistas utomhus jag med. Men det blir ju bättre sen när jag börjar jobba och cykeln åker fram.

Dagens resultat är -1,8. Inte är det 2 kilo, men väldigt nära.  Allt här i livet är val, så jag väljer att vara nöjd, men ändå kämpa på för att få det till 2 kilo så småningom. Eller vad sjutton, ok då tar det väl en eller två veckor längre till jag har nått målet. Men storleken på klänningen hänger ju förhoppningsvis inte på 2 kilo. Så det blir nog bra ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...