Sidor

2014-11-09

Vattenlös farsdag

Vi är mitt uppe i en badrumsrenovering. Förra veckan var vi utan värme i halva huset ett par dagar. Sen räddade min pappa dagen och lyckades få värme i hela huset. Igår, när vi var på namngivningsfest för barnens yngsta syssling, ringde mamma och berättade att de varit tvungna att stänga av vattnet, eftersom kopplingarna i vattenrören lossnat och därmed läcker ut vatten i betonggolvet. Gånger som dessa är man väldigt tacksam över att bo granne med mamma och pappa. Vi har hängt hos dem hela dagen. Vi åt frukost ihop, jag duschade med barnen och sen hängde vi kvar där, för att slippa allt byggdamm som blivit när badrumsgolvet bilades upp tidigare i veckan. 

I dag är det fars dag. Jag firade min pappa genom att ta med honom på konsert. Tango och Fado - Vemodets skönhet, med Tango Corazó och Vera Guita. Malva och Felix firade sin pappa med hjärtan med stålmannenassociationer som de pysslat på förskolan samt en trisslott var. Vi stannade kvar hos mamma och pappa på middag och sen hängde vi där tills det var läggdags för gulliganerna. Skön söndag som jag gärna gör om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...