Sidor

2011-09-17

Bullens första inköp

När man har ett barn sedan tidigare som inte ens hunnit fylla tre, så är det knappt något som behöver köpas nytt inför nästa barns ankomst.Vi har ju redan allt sedan tidigare. Men en sak som jag ville unna mig själv var en nyare vagn. Vagnen vi hade till M har några år på nacken och är väl använd. Tyget börjar bli slitet i den och den är stor, trygg men också TUNG. Med fyra lika stora, fasta hjul får man lägga hela sin kroppsvikt på handtaget för att svänga och det är inga 25-öres svängar vi pratar om. Nog talat om pansarvagnen ;)

A är en väldigt generös person och när jag påtalade att jag vill köpa en smidigare vagn gav han mig fria händer. (A hatar att handla oavsett vad det rör sig om, så jag får nästan alltid fria händer när det kommer till inköp)

Har suttit och kikat lite på blocket till och från och så i veckan bestämde jag mig. Skickade iväg ett mail och fick till svar att vagnen  fanns kvar. Så i torsdags bestämde vi att det fick bli en tur till Avesta idag på fm.

Nu är den min!

Bilderna är från blocket

3 kommentarer:

  1. Jätte snygg vagn!!!! Kommer du garanterat trivas med, jag förstår vad du menar med pansarvagn... jag ärvde en jätte ful tung sak till Clara efter ett par månader var jag tvungen att byta. Armarna värkte av att styra den och jag skämdes i hjäl mig på stan den var asful!!! Hahhaaaa

    SvaraRadera
  2. Erbjudandet står kvar om att låna liggkorgen!

    Du kommer nog bli lika nöjd med vagnen som jag men en liten varning. Bågen, över vagnen, har pajjat två gånger för oss nu. senast förra veckan, Maja tog spjärn med fötterna och den brakade så var lite försiktiga med den :)

    KRAM!!!

    SvaraRadera
  3. Den var jättefin! Den ser smidig ut också =0).

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...