Sidor

2011-09-28

varför gör man så?

I morse när jag åkte till jobbet slogs jag av en fundering...

Vid ett trafikljus där jag väntade på grönt så såg jag att bilen framför mig stannade minst en billängd bakom bilen framför honom. Varför gör man det? Om alla bilar skulle vänta vid rödljus med en billängd mellan sig och bilen framför, så skulle ju bara hälften av alla bilar hinna åka igenom rödljuset. Det är ju ganska irriterande när man är lagom stressad på väg till jobbet på morgonen. Så varför väljer man att vänta på grönt så långt ifrån?

1 kommentar:

  1. Jag som nu läst körkorts teori som bara den ;-) Vet att man ska stå så att man ser bakdäcken på bilen framför, jag kan tippa på att det är en ½ bilslängd kanske? Jag vet inte!!! Ja vilka köer det skulle bli om alla hade mega avstånd mellan bilarna =) Kram å trevlig helg!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...