Sidor

2011-09-06

Kärleksweekend

När vi gifte oss önskade vi oss inte så många saker. Vi har ju bott i hop i sex år och det mesta vi behöver är redan inhandlat (ibland även använt, nött, förstört och ersatt...) Så vi önskade oss mest bidrag till en bröllopsresa och upplevelser tillsammans med givarna. Till vår stora lycka lyssnade våra vänner och familjer på önskemålen och det var till största delen det vi fick i paketen.

En present var en minisemester i form av en Smartbox. Det är två nätter på utvalda hotell runt om i Sverige. Vi kom sent omsider på att ska vi komma iväg på något romantiskt så bör det bli innan bebisen föds. M är tillräckligt stor för att vara ensam med mormor och morfar och vi får vara för oss själva. Först gällde det att hitta en helg som inte var bokad med åtminstone en aktivitet. Inte det lättaste... Vi hittade EN!!! före sista oktober! Det gjorde ju även urvalet av hotell något mindre än vi hoppats på. Men, men. Nu är det bokat i alla fall. Så Emma o ni andra som kanske vet: Vad kan man hitta på för kul i Norrköping???

2 kommentarer:

  1. Åh, så mysigt med en kärleksweekend. Jag tycker att ni gör rätt i att få en liten kärleksboost nu innan bebben kommer så att ni kan få rå om varandra! Jag har tyvärr inga tips på Norrköping, det enda jag har sett där är tågstationen när jag byter till Lund-tåget ;-). KRAM

    SvaraRadera
  2. Norrköping... oj... vad svårt. Jag rör mig ju mest mellan dagis och gymmet. Vill ni gå ut och äta gott rekommenderar jag Asken i Knäppingsborg. Knäppingsborg är ett jättemysigt kvarter i centrala Norrköping. Det är lite äldre stuk. Förutom Restaurang Asken finns det en fiskrestaurang och små söta butiker mm. Vi käkade på Asken när vi firade 3 år, kan varmt rekommenderas.

    Mer då? Ta en skön promenad utmed Strömmen. Spana in Industrilandskapet. Norrköping är ju en gammal industristad och nu används många av de gamla byggnaderna till annat. Mysigt att bara strosa runt.

    Åk spårvagn. =)

    Jag ska fundera på om jag kommer på mer.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...