Sidor

2011-09-24

Skogens guld

Jag är inget stort fan av skog och mark. Eller rättare sagt, jag älskar naturen vi har i Sverige och vår allemansrätt som ger oss rätten att njuta och bruka skog och mark under ansvar. MEN jag är inte särskilt förtjust i att nyttja den rätten. Ursäkterna är många. Den vanligaste är att jag har väldigt svårt för många av skogens invånare som ormar och alla (enligt mig) äckliga småkryp. Sen är min andra ursäkt att jag hittills aldrig lyckats hitta gummistövlar som jag inte får skavsår av. Och gummistövlar är ett måste för att värja sig från ovan nämnda varelser.

Däremot gillar jag skarpt det ätbara som finns i skogen. Men det går ju att köpa på torget, eller på ICA. Eller så har man som jag turen att ha underbara kollegor som älskar att gå i skogen med svampkorgen. Dessutom plockar hon mer än hon förmår rensa och äta. Så i veckan har vi fått njuta av härliga trattisar från Sala-skogarna. Riktigt mumsigt vill jag lova!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...