Sidor

2011-09-12

Trolltyg

Vissa nätter emellanåt så vaknar vårt lilla troll på natten och kan inte somna om. Ibland gråter hon i en timme eller så, ibland är hon bara klarvaken och kan eller vill inte somna om. I natt var det en vaken-natt. Som tur var gick vi och la oss tidigt igår, så jag hade sovit i säkert fyra timmar när vi blev väckta. Sen tog det drygt två timmar innan hon somnade om i sin säng på mig efter välling, sång, vatten och ny blöja. Sammanlagt fick jag väl ihop en 5-6 timmars sömn. Lite för lite för mig, men jag överlever. I morse tänkte jag att måste se om det har någon förklaring de här nattliga uppvaken. Kikade i kalendern och jovisst - fullmånen är här! Kan det ev vara så att det är den som påverkar hennes sömn? Väntar med spänning för att se om det händer igen om en månad....


1 kommentar:

  1. Absolut att fullmånen kan vara orsaken, jag påverkas som bara den av fullmåne =/ Väntar på spänning att få höra nästa gång det är fullmåne du får berätta i bloggen ;-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...