Sidor

2011-09-21

Pojke eller flicka?

Den första frågan man får som gravid är när det är dags. Fråga nummer två är oftast om man vet vilket kön det är på bebisen. Här där jag bor har man tills alldeles nyligen inte berättat för någon blivande mamma vilket kön deras bebis har. Nu har man tydligen ändrat det beslutet och hade det varit dags för rutinultraljud nu så hade jag fått svar om jag frågat (och det varit möjligt att se) Som tur är så vill jag inte veta i förväg. För mig är det en del i tjusningen att inte veta - precis som jag inte vet vilken dag bullen behagar titta ut.

Likväl kan jag inte låta bli att gissa och undra. När jag väntade M så var både jag och A helt övertygade om att det var en pojke jag gick och bar på. Ända till ca två månader innan då jag vaknade en morgon och sa till A att -Nej du! Det är en tjej! Jag hade drömt att jag födde en flicka som hette Tindra.

Den här gången har ingen av oss någon aning. Men så inatt drömde jag att jag födde en pojke som skulle heta Theo... Så nu undrar jag ju naturligtvis om jag är sanndrömmare eller inte - det får tiden utvisa!

Vad tror du?  Jag är beräknad till den 14 november, och med M gick jag över 7 dagar och blev igångsatt på 8:e dagen. När kommer bebis och är det en kille eller tjej? 

6 kommentarer:

  1. Oasett kön blir det nog ett älskat barn, har du förresten läst "Ge ditt barn hundra möjligheter istället för två"?

    /rektorinnan

    SvaraRadera
  2. Nej, det har jag inte, så tack för tipset!

    SvaraRadera
  3. Häftigt!!! Det ska bli så kul att se vem som tittar ut om nån månad!

    SvaraRadera
  4. Precis den näst vanligaste frågan man får är " vet ni om det blir en pojke eller flicka?" och så verkar folk tycka att det är jätte konstigt att man väljer att inte ta reda på könet innan! Håller med dig fullt ut, det är en del av tjusningen att inte veta, vad är det för skoj att öppna julklappen före julafton? Vi gör som ni, vi väntar :D

    kram

    SvaraRadera
  5. Jag håller med det är ju halva tjusningen att inte veta ;-) Theo var vårt pojknamn så fint tycker jag!!! =)

    SvaraRadera
  6. Tindra är ju faktiskt ett fint namn tycker jag!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...