Sidor

2011-10-03

Sommar i oktober

Helgen bjöd på underbart sommarväder i lördags. Vi tillbringade helgen i stugan. Det var dags för bryggupptagning så jag och M följde naturligtvis med A för att umgås med familjen. Vi kom dit på fredag kväll och blev bjudna på tacos till kvällsmat. A:s bror med fru stod för middagen. Eftersom de har en timmes kortare väg att åka så stod de för maten på fredagskvällen. Vi gick och lade oss ganska tidigt och sov gott hela natten.

Vi invigde vår elektriska filt som jag fick av min moster i somras. Det var underbart att komma ner i den svala lite fuktiga källaren där vi brukar bo och krypa ner i en varm säng. Me like !!!!

Lördag morgon tog vi det lugnt. A gick ner till badet och hjälpte de andra gubbarna att ta upp bryggan. När de var klara packade vi in oss i bilen och åkte till Kopparberg där det var årlig marknad i helgen. Jag kan inte påstå att vi gjorde några jättekap, men det var mysigt att bara strosa omkring och titta på folk och saker. Det enda jag faktiskt fick med mig hem var en dammvippa, ganska otippat för att vara mig va?!

(jag inbillar mig att det blir roligare att damma med den här ;))

Vi började med lunch och så fikade vi en del ;) Efter 2,5 timme ungefär var det dags att dra sig hemåt. Trots foglossningsbälte smärtade det rejält. Så det var hög tid att åka hem till stugan och vila.

På lördagkvällen var det vår tur att stå för middagen. Som tur var så hade vi planerat väl och vi värmde upp den medhavda lasagnen. Riktigt skönt att inte behöva stå och laga mat när båda två var ganska trötta.

Söndagen mötte oss med höstväder igen. Vi njöt länge av frukosten med tända ljus. Resten av familjen hade antingen redan åkt tidigt - eller sov fortfarande, så det var bara vår lilla familj som var uppe. Supermysigt!


1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...