Sidor

2011-10-12

sjukskrivning

Strax efter 15 ringde min läkare som överenskommet. (alltid lika roligt när det funkar). Vi pratade i ett par minuter, jag beskrev mina besvär. Han ställde ett par motfrågor och undrade hur mycket sjukskrivning jag tänkt mig. Vi kom överens om att  25% var rimligt, så att jag fortfarande kan jobba men får gå hem tidigare om dagarna för att vila. Sen kom det lilla kruxet. FK gillar inte att sjukskrivningar skrivs ut via telefon. Läkaren ska helst träffa patienten. (vilket jag iofs kan förstå för det mesta, men läkaren kan ju knappast se på mig hur ont jag har och jag kan ju inte riktigt ljuga om min graviditet heller...) Som tur är så har läkaren en lucka i morgon strax efter att jag varit på kontroll hos min BM.

Så med största sannolikhet går jag från mitt BM besök med en sjukskriving i handen. Vilket betyder att jag idag jobbat min sista fullängdsdag på jobbet. Här ska vilas!

1 kommentar:

  1. Härligt Anna! Då kan jag komma och leka/mysa med dig och Malva någon eftermiddag när jag är i Västerås. Skönt att läkaren tog dig på allvar. KRAM!!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...