Sidor

2011-10-05

Oktober = Rosa

Jag ogillar färgen rosa skarpt. Det är med visst motstånd som jag började klä M i rosa, men nu har jag kommit över det värsta motståndet ;)

Men så kommer den rosa månaden  - oktober - när vi uppmärksammar kampen mot bröstcancer. Jag har ingen i min närhet som drabbats av just bröstcancer, men eftersom jag är kvinna så är jag ju i farozonen. Dessutom har min mamma jobbat yrkesmässigt mot bröstcancer sen 80-talet och i mitt jobb arbetar jag med Bröstenheten på vårt sjukhus, så det ligger mig varmt om hjärtat. 

Den här veckan har det stått damer i entréhallen på sjukhuset och sålt produkter till förmån för Rosa-bandet kampanjen. I år köpte jag faktiskt inget "traditionellt" rosa band. Istället blev det:

En bagage-tagg att sätta på resväskan, där man skriver sitt namn och adress

Ett USB-minne!

En rosa ring med texten "Faith"

Bagage-taggen köpte jag flera av, så jag behöll en, resten fick min mamma i present, dels för att hon klär bättre i rosa än jag och dels för att hon är så underbar så jag tyckte hon var värd det!


2 kommentarer:

  1. Åhhhh... den där ringen var ju underbar! Hoppas dom står där i morgon jag ska nämligen dit då.... jag vill ha en ring ;-)

    SvaraRadera
  2. Åh, så fina! Ringen och USBgrejen var så coola, varför står de inte på stan å säljer??? Nästa år ska jag åka till sjukhuset å shoppa rosa grejer, rosa är ju faktiskt min favvofärg =0)!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...