Sidor

2011-10-16

Viiila

Vilken helg vi har!

I fredags kom vi till hotellet och hade en och en halv timme på oss att bara slappa och ta det lugnt. Strax efter åtta var vi på restaurang Pappa Grappa. Där åt vi en underbar middag. A beställde Florentisk biff på 500gram och jag beställde kycklingfyllda canneloni. Båda var ljuvliga. Tyvärr blev inte korten så bra, men så här såg de ut i alla fall:



I går åt vi hotellfrukost (mums)



och sen styrde vi kosan mot Linkan. Vi shoppade loss lite på IKANO gallerian. M fick två par byxor och vi fick några pocketböcker ;)

Sen åkte vi ner till centrum och träffade L och P för lunch. Inte för att jag och A var ett dugg hungriga efter vår bautafrukost, men buffén på Djingis var god och sällskapet lika trevligt som alltid! (Synd att våra respektive scheman och kalendrar är så fulla så vi inte hinner ses oftare!!!)

Kvällsplanen var bio. Men efter moget överägande så kom vi fram till att vi egentligen inte var så sugna på att se någon av de filmer som går på bio nu. Däremot visade de Inception på tv:n på hotellet. Så vi handlade med oss lite gotta och dricka och installerade oss framför TV:n. Filmen var bra, men jag måste erkänna att det inte var så lätt att hänga med. Handlingen är ganska invecklad och den här versionen var inte textad. Så vi kommer nog att se om den för att se att vi förstått allt.

Nu ligger i och smälter frukosten och funderar på vad vi ska göra fram till dess att stan öppnar. Tänkte ta en promenad och lite fika innan vi åker hemåt.  Eller så åker vi hem ganska snart - för vi saknar M så in i bängen!!!

3 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter! Ni verkar haft en toppenhelg.

    Och jag kan fortfarande inte kommentera med mitt namn trots att jag är inloggad. Får inte upp alternativet Kevlarsjäv när jag ska välja kommentera som. Suck. Men det är ju värdsliga problem.

    :)

    SvaraRadera
  2. Ni verkar iaf vara nöjda med er helg, det är ju kanon! Supertrevligt att träffa er och jag säger som du, fasen att vi inte kan träffas oftare... Hade vi bott i samma stad så hade vi garanterat setts på fika jädrans mycket oftare... Nåja, jag är väldigt glad att ha dig som vän och hoppas att det kommer att va så livet ut för hur lite vi än träffas så vet jag att jag kan ringa när som helst och veta att du finns där, det är guld värt! En stor kram till dig vännen ♥

    SvaraRadera
  3. Mys!!! Det är sådan vardagslyx som man ska unna sig oftare! Koppla av och göra roliga saker =0). Och TV-mys på hotellrummet är riktigt lyxigt! Det gör jag å Håkan ibland, istället för att gå ut å äta blir det typ gyllene måsen i sängen framför Tvn. Underbart!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...