Sidor

2011-10-23

Så mycket fint!

I fredags fick jag nästan frukost på sängen ;) Ja, A gick upp någon minut före mig så jag blev mött av en frukostbricka när jag öppnade dörren till badrummet när jag duschat... 

På brickan låg ett paket från Guldfynd med "disco-kulor" i. Glitter och lila - kan det bli bättre?


Lunchen blev jag bjuden på av K. Vi var på Strike och åt Wallenbergare.

På kvällen var vi hemma hos mina föräldrar och mamma bjöd på Flygande Jakob och chokladpudding (två åttiotalsrätter som jag inte ätit på evigheter och verkligen längtat efter) Av mamma och pappa fick jag en multifunktionsvåg som jag önskat mig (finns bild under inlägget ÖNSKELISTA) och två böcker. 

Ser fram mot att läsa båda två!

I går kom A:s familj över och åt mat och fikade. Jag fick jättefina presenter från dem med:
En Alladin-ask med bara mörka praliner, en muffinsplåt, en bananskärare, cupcakesformar och en recept samt en liten plånbok som rymmer 4 kreditkort. Dessutom fick jag en dörrkrans av svärmor. Jag fick en liknande förra året - och jag blev verkligen jätteglad, för då behöver jag inte ordna med någon egen och det ser så välkomnande ut på dörren tycker jag!


Vi bjöd på mat hämtat från Limone, en italiensk restaurang. Vi fick så mycket mat att mer än hälften blev kvar!!! Supergott var det! Till kaffet bjöd jag på den förmodligen godaste chokladkaka jag ätit i mitt liv. Receptet hittade jag hos min vän K.


Kan inte annat än konstatera att jag haft en helt underbar födelsedagshelg! Tack alla underbara släktingar och vänner för att ni firat mig som om jag vore en prinsessa!

5 kommentarer:

  1. Det låter som en underbar helg =0) Vad bra att chokladkakan blev bra, den är verkligen ljuvlig ;-). Bra med rester, då är matlådorna klara inför morgondagen!

    SvaraRadera
  2. Det låter ju helt underbart! Så kul att folk(du) fortfarande kan njuta av sin födelsedag. Nu för tiden hör man mest att:Jag har slutat att fylla år osv. Har man en dag som är ens egen,varför inte passa på o njuta av den! You go girl! Kram

    SvaraRadera
  3. Så härligt det låter! Och vad hungrig jag blev när jag läste om all god mat. Och efterrätt...

    SvaraRadera
  4. Låter som en underbar helg, vad roligt när du lagt upp lite bilder också ;-) Grattis Anna! Det var så kul att träffa er på konserthuset du är verkligen jätte fint gravid =) Kram

    SvaraRadera
  5. Nettan: Det var jättekul att träffa er också! och tack för komplimangen! Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...