Sidor

2011-10-25

Läget

är stabilt ;)

När barnmorskan på förlossningen klämde och kände idag så tyckte hon helt klart att hon kände ett huvud i den nedre delen av min mage. Läkaren kom strax efter och bekräftade det hela med ultraljud. Jag hade kunnat pussa båda två! Inget vändningsförsök behövdes!

Men jag är ganska säker på att bebis vänt sig typ igår, för idag har jag helt annorlunda och mer onda känningar av foglossningen än vad jag haft förut. Så det är precis som att huvudet trycker neråt, även om det fortfarande är rörligt. Men det innebär ju också att bebis har två veckor på sig att fixera sig innan det är dags att komma ut.

3 kommentarer:

  1. Vad skönt för dig att den är på rätt plats, jag hoppas att foglossningen släpper så att du slipper ha ont! Kram!

    SvaraRadera
  2. Kristin: Tack för omtanken, men foglossningen släpper inte förrän bebis är ute :( Faktum är att när vi fått konstaterat att den vänt sig så sa jag till Andreas att den troligtvis vände sig typ i går eftermiddag - för sen dess har jag mer ont på ett mer intensivt sätt kan man säga. Men jag vet ju att det går över om 3-4 veckor ;) Förresten så var det Björn som gjorde ultraljudet. Förstår att du gillar honom!

    SvaraRadera
  3. Skönt!!
    Vilken underbar man du har! Frukost på sängen, vilken omtanke! Och jättefina presenter fick du med, vad roligt. Grattis i efterskott!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...