Sidor

2011-10-09

inte som planerat...

Idag stod det bakning på schemat. Jag hade tänkt att jag skulle baka bullar och lite annat till dels min födelsedag, men även lite "bra att ha i frysen" när vi får besök som vill träffa bullen när hen är född. För att kunna baka var jag tvungen att handla lite ingredienser, så jag tog med mig M och mamma till affären. På vägen hem tittade vi in på Barnens hus. Min mamma köpte en docka till M som hon ska få samtidigt som hon blir storasyster och jag köpte en ståbräda som M kan stå på när vi går till och från dagis om hon inte orkar gå.


När vi kom hem åt vi lunch och sen lade jag mig med M för att hon skulle sova middag. Jag somnade också och sov i ca 30 minuter. När jag klev upp var tanken att jag skull börja baka, men jag orkade helt enkelt inte ta mig för och stöka ner i hela köket. Så jag struntade i bakningen och röjde på hatthyllan i hallen istället. Allt som legat där huller om buller i korgar och fritt hamnade i fyra sådana här lådor istället:

Nu är det kväll och jag kommer nog inte att göra något mer vettigt... Sitter och lyssnar på M som inte vill somna och ligger och underhåller A sen en timme tillbaka. Misstänker att det blev liiite för lång tupplur på dagen för hennes del idag. Ja, man lär sig av misstagen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...