Sidor

2011-10-30

Time To Say Goodbye

Det var en fin minnesstund igår. Jag skulle egentligen sjungit Time To Say Goodbye som inledning - men min röst är på utflykt någon annanstans, så det var tekniskt omöjligt. Något jag är väldigt besviken över, eftersom jag vet att det var ett önskemål från E som varit med och planerat hela minnesstunden. Känns onekligen lite trist att inte kunna fullfölja en persons sista önskan. Men sånt är livet...

Har i alla fall en teori om var min förkylning kommer ifrån. Min BM frågade om jag vaccinerade mig mot svininfluensan när det begav sig, vilket jag inte gjorde. Därmed var det en stark rekommendation att jag vaccinerade mig för säsongsinfluensan nu. Då hinner bebisen i magen få antikroppar mot både säsongs- och svininfluensan.

Jag har aldrig någonsin varit sjuk i influensan. Däremot har jag tagit vaccin en gång tidigare och då blev jag också jätteförkyld efteråt. Jag har alltså bestämt mig för att det blir igen mer vaccinering mot säsongsinfluensan för min del. Inte ens om jag blir gravid igen och det rekommenderas. Nu håller jag alla tummar jag har att den här löjliga förkylningen försvinner tills det är dags för förlossning. Jag vill verkligen inte må så här när jag ska föda barn!

Dagen idag har jag spenderat i soffan framför dator och tv:n. Aptråkigt! Finns ju inget att se... Men förhoppningsvis gör det susen. I morgon måste jag pallra mig iväg till jobbet. Det är sista dagen före föräldraledigheten och eftersom jag missade 3 dagar förra veckan, så är det bara i morgon kvar. Jag ska avsluta det sista och packa ihop mina saker så att min kommande vikarie har ett rent skrivbord att jobba ifrån.

Dags att säga farväl...

Nästa gång jag är på jobbet (för att jobba) kommer det troligtvis att vara år 2013!

3 kommentarer:

  1. Vad tråkigt att inte rösten ville, men tur att du var så pass pigg att du kunde vara där.

    Känns det inte underbart att veta att du inte ska vara på jobbet förrens 2013??? Lovely! Även om det är ett jobb att vara hemma och sköta om barnen också så är det ju en annan sak =0). Och vi kan förhoppningsvis leka oftare ;-).

    SvaraRadera
  2. Visst är det en galen känsla när man gör sin sista dag på jobbet? Och för mig har det dessutom varit så att jag båda gångerna jag gått hem vetat att jag inte ska komma tillbaka till det jobbet. Ännu mer crazy.

    Satt och tänkte på vad fort din graviditet har gått, vad lite du har klagat (jag är ju en enda stor klagan mot slutet när jag är gravid... ;)) och att snart är ni fyra i familjen. Vad galet! Kanske tycker du inte att det har gått lika fort, det brukar vara så när man själv är mitt i det. Men jag tycker det var nyss du berättade att du var gravid.

    Hoppas du får lite lugnt och skönt nu ett tag och blir av med allt vad förkylningar heter tills det är dags för liten att titta ut.

    SvaraRadera
  3. jag har hört att man kan bli förkyld och täppt och rinnig i näsan i slutet av graviditeten, jag har iof varit täppt på nätterna ett tag men när man börjar bli "förkyld" i näsan dygnet runt så är det tid närsom berättade en bekant till mig idag... kanske stämmer?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...