Sidor

2011-10-28

Köpenhamn t o r

Kan börja med att konstatera att vår lilla tjej är otroligt duktig på att resa. Att sitta i bilen fastspänd mer eller mindre i 7,5 timme utan att gnälla det är bra gjort när man inte ens är 3 år fyllda. Ingen drömresa direkt att hasta ner till Köpenhamn på onsdagen för att sen hasta tillbaka på fredagen. Men sånt är livet och det här var ett sista avsked vi ogärna ville missa. Det var riktigt fint att träffa min faster och mina kusiner, även om omständigheterna naturligtvis kunde ha varit roligare. Dessutom kom min bror som bor utomlands, så det var utan tvekan ett kärt återseende. M blev alldeles till sig av glädje när hon förstod att vi skulle träffa T i verkligheten och inte bara via Skype på datorn.

Inte nog med att begravningar är dystra i sig själva, så har lilla familjen drabbats av en dunderförkylning. Kan notera att gravid i vecka 38 + foglossning + resa i bil 7,5 timme + förkylning INTE är en bra kombo. Tanken var desssutom att jag skulle sjunga på minneshögtiden i morgon, men låter jag som idag, så finns det inte en chans att jag får fram en ton. Jag kunde inte ens kraxa fram "Björnen sover" för att roa M i bilen utan att A började skratta. Så nu blir det en kopp té med med honung i och sen är det vila som gäller.

5 kommentarer:

  1. Jag hoppas att ni kryar på er allihopa!M är så duktig, det är inte kul att sitta i bilen hela dagen (och speciellt inte för dig), det är tur att det inte är lika lång resa imorgon. KRAM!

    SvaraRadera
  2. Nu får du krya på dig så du hinner hämta krafter tills förlossningen. Och Malva är ju bara för duktig! Ta hand om er allihopa. Kram

    SvaraRadera
  3. Vad duktig hon är lilltjejen ;-) Krya på dig!!! Kram

    SvaraRadera
  4. Här tröttnar Elsa efter typ 10 minuter i bilen. Duktiga M. Och krya på dig vännen. Och tack för all stöttning i min blogg. Kram

    SvaraRadera
  5. Via ajfånen kan jag visst kommentera som Kevlarsjäl. Då är det IE där också som strular.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...