Sidor

2011-10-13

inte som vanligt

det var en märklig känsla när klockan var 14.15 idag. Plötsligt skulle jag packa ihop mina saker och gå hem - 2 timmar tidigare än vanligt.

Hade lite svårt att bestämma mig för vad jag skulle göra när jag kom hem. Började med att slänga in en tvätt. Sen slängde jag mig själv i soffan och läste bloggar i nästan två timmar innan jag började laga mat.

Så började jag livet som sjukskriven. En märklig känsla måste jag säga. Jag har aldrig varit sjukskriven i hela mitt liv. Jag har varit listad hos min läkare i 6-7 år och har pratat med honom 2 gånger men aldrig träffat honom förut.  Jag har någon enstaka sjukdag från jobbet men tror inte att det uppgår till en full arbetsvecka ens. Så jag är minst sagt ovan. Men jag tror att jag kan vänja mig om inte annat så för bebisens skull ;)

5 kommentarer:

  1. Passa på o vila upp dig! Man får faktiskt unna sig att njuta! Kram på dig vännen

    SvaraRadera
  2. Vila upp dig, du, bebisen och resten av familjen behöver dig.
    kram
    rektorinnan

    SvaraRadera
  3. Du är en arbetsgivares dröm!

    Skönt med sjukskrivning. Vila och vila och vila lite till. För att ha energi när du umgås med familjen.

    SvaraRadera
  4. Det är så välbehövligt med egentid, och det kan du verkligen få nu! Passa på att njuta så mycket du kan och ladda batterierna för de kommer att behövas sen ;-).

    SvaraRadera
  5. Njuuuuutttt!!!! Jag vet vad du menar jag är aldrig heller sjukskriven =/ har levt på alvedon å vitaminer hela veckan.... i bland tror jag att man är lite för arbetstrogen tyvärr... Så Anna njuuuut och ta hand om dig =)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...