Sidor

2013-04-16

12 timmar utanför huset.

Idag har inget speciellt hänt och ändå har det varit fullt upp.
Gick till jobbet vid sju som vanligt. Då hinner jag stämpla in strax före halv åtta. Hämta kaffe och tänka igenom vad jag ska göra idag, innan vi har "morgonbön". Jag och mina kollegor samlas en liten stund och berättar vad som är på gång. Sen flög dagen iväg i en rasande fart och plötsligt var klockan efter fyra och det var dags att sluta. Åkte till Hildas Hudvård för ansiktsbehandling. Jag går regelbundet, och idag passade jag även på att lösa in ett av presentkorten jag fick när jag fyllde. Sen hem till mamma där jag fick kvällsmat och massage av hennes väninna. Jag har fått ont i ena armen av att gå och bära på Felix. Armen har blivit mycket bättre sen jag började jobba, men lite massage är ju aldrig fel.

Väl hemma sov båda barnen redan. Gillar inte såna här dagar, när Malva sover både när jag går och när jag kommer hem. Men båda barnen (och Andreas) har en lättare förkylning, så det är ju bara bra att de sover sig friska. Felix vaknade en halvtimme efter det att jag kom hem och det gick bara inte att söva om honom. Tillslut kom vi på att han kanske var hungrig och "drogade" honom med en tallrik gröt. Det verkar som att det gjorde susen, för nu sover han äntligen. Men det tänkte jag också göra, så jag inte är en zombie i morgon. Jag har bäddat i gästrummet, så får de förkylda hosta i kapp i sovrummet utan att väcka mig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...