Sidor

2013-04-21

Helgen som gått

Kan konstatera att det är ett hektiskt liv jag lever. Men jag älskar't. Jag gillar när det händer saker runt omkring mig. I fredags var jag ute med jobbet. En av våra sköterskor ska flytta så vi var ute på avskedsmiddag med henne. Vi gick till Tabazco som bland annat har tapas. Jag hade svårt att välja men föll tillslut för 5 rätter. Jag orkade inte allt, och skulle gott och väl ha klarat mig på fyra rätter. Men då finns i och för sig risken att jag känt att jag orkade en efterrätt. Som det blev nu blev mitt onyttiga en stor stark. Jag var kvar till 22 innan jag tog bussen hem. Tanken var att jag skulle lägga mig tidigt för att vara pigg på lördagen, men jag somnade i soffan och Andreas väckte mig halv två!!! för att fråga om jag ville sova i min säng istället.



I går lördag sjöng jag. Vi hade repdag inför tävlingen och vi repade mellan 9:30 och 15:00 med en kort lunchpaus. Intensivt minst sagt, men väldigt roligt och givande. Det mesta börjar sitta riktigt bra nu, även utantill! Det är så häftigt det här med körsång. Vi kan sitta och traggla på ett och samma stycke i flera veckor och det låter bajs. Sen helt plötsligt en dag är det som att allt har lagt sig till rätta och det låter och känns så bra!



Efter repet var jag hemma i ett par timmar och hängde med barnen och gjorde mig i ordning inför kvällens fest. Vi fick frågan av Åsa tidigare i veckan om vi ville haka på och gå på "Yes We Can"-fest. Utan att egentligen bry oss så mycket om vad det var sa vi ja. Huvudsaken för oss var ändå att få umgås med Åsa och Bjarne och vad vi än hittar på så brukar vi ha så himla trevligt. Det var en bisarr upplevelse. Det var tonårsdisco för folk över 30 och vi som alla är runt 40 var nog yngst där. Superbra för de som är äldre än 30 och känner att de inte kan gå på stans krogar (för att inte springa på sina vuxna barn?) men ingen av oss fyra kände att vi var där än.

I morse sov vi LÄNGE! En välbehövlig sovmorgon. Jag tror att vi sov till halv elva. Barnen sov hos mormor och morfar. Vi gick över dit och åt frukost. Sen har Andreas varit i trädgården och klippt buskar och träd. Jag har promenerat med Felix och handlat inför veckan och hängt med barnen hos mamma och pappa.

Solen har lyst upp världen och jag kan ta en helg till som denna vilken vecka som helst.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...