Sidor

2013-04-03

Om jag hade pengar...

Det kom ett brev på posten till min mamma. Innehållet berättade att en man med samma efternamn som min mamma dog för 11 år sedan och att man sedan dess letat efter arvingar. 9,8 miljoner pund var kvarlåtenskapen på! Inte illa omräknat i svenska kronor.

Mamma och pappa googlade på advokatfirman som skickat brevet. De har en hemsida. Lusläser man sidan hittar man en hel del fel. Men vid första ögonkastet ser allt ut att vara ok. Förmodligen är telefonnumret som man uppmanas att ringa ett betalnummer som kostar multum att ringa. Vi vet inte, för vi testade aldrig.

Under en bråkdel av en sekund lät jag mig själv tro att det var sant, och vi har drömt om vad vi skulle göra med alla pengarna. Vad skulle du göra om du hade 90 miljoner SEK?

2 kommentarer:

  1. Åh vart ska jag börja...
    Säga upp mig, resa som f-n, bygga hus, byta bil anställa kock, tränare, städerska och trädgårdsmästare och ge mina barn en hel jäkla skopa med stålars!
    (finns en hel del till jag kan tänka ig men det va väl de stora grejerna)

    SvaraRadera
  2. Oj vad galet att det även kommer på posten sånt där. Om jag hade 90 MSEK. Ja jösses, det är nästan för svårt att ta in. Då bygger vi nog hus vid sjö/hav - köper in allt - nyckelfärdigt gigantiskt hus, färdig trädgård att leka och mysa i med uppvuxna träd,etc, byter bil och köper en till, reser, tar tjänstledigt och skriver en bok, etc. Och sätter av en rejäl slant till barnen.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...