Sidor

2013-04-05

Försmak av sommar

Vi åt kvällsmat hos mamma och pappa idag. Till efterrätt bjöds det på jordgubbar. Felix såg överlycklig ut när fatet med gubbar ställdes framför honom. Så lycklig att jag var tvungen att ta en bild. Malva ville däremot absolut INTE vara med på bild. Efter lite övertalning gick hon dock med på att fota mig istället. Jag tycker att det är häftigt att hon börjar bli så stadig på hand när hon fotar att det är färre och färre bilder som är suddiga. Sen blir det fortfarande en mängd bilder på abstrakta saker, som närstudier av soffan, taket, väggarna osv. Men det är ju en del i tjusningen med att leva i en digital värld. Hon kan fota järnet och jag kan radera ;)

Apropå digitala världar... Hade tänkt jag skulle komma hem lite tidigare från jobbet idag. Det är ju trots allt fredag. Men eftersom vi har kört igång ett pilotprojekt, så var det massor att göra. Jag slutar 16.15 och hade nog tänkt gå runt 15.30. En timme senare var jag faktiskt på väg. En kvart efter ordinarie arbetstid, så inte blev det tidigare hemgång. Det har varit likadant hela veckan och jag konstaterade idag att den här veckan inte alls känns kortare än normalt. Nåja, jag får ta igen det vid något annat tillfälle. 

Nu är jag i alla fall hemma i min älskade TV-soffa och ser fram mot en härlig helg tillsammans med våra vänner och förhoppningsvis lite bebisgos!



1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...