Sidor

2013-04-27

Tjejkväll i Hufvudstaden

Jag gick hem från jobbet kl. 12 i fredags och åkte ner på stationen där jag mötte Linda. Vi hoppade på tåget till Stockholm och gick till Clarion Hotel Sign där vi checkade in.

Fredagseftermiddagen bjöd på shopping och champagne på Östermalmstorg. Sen tog vi oss tillbaka till hotellet och bytte om till badkläder och så var det dags för spa med 45 min helkroppsmassage. Det var banne mig den bästa massage jag fått någon gång!

Kvällsmaten intogs på ett ställe ett stenkast från hotellet som hette Cloud Nine. Supergod hallonmojito, dumplings till förrätt och Moules Frites (blåmusslor) till varmrätt. Jag har bara ätit musslor i sallad förut, antagligen burkvarianten - inte så gott. Färska musslor med vinsås - ljuvligt!!!
Vi gick sen tillbaka till hotellrummet och sov gott HELA natten. Utan hostande barn, utan vällingkok och utan små varma kroppar som snurrar runt och sparkar. bara det är ju en dröm ;)

I morse njöt vi av hotellfrukost innan vi tog en sväng till ner på stan. Lite shopping till barnen och så träffade vi ett par av Lindas kompisar på fika i Kungsträdgården. Sen hann vi med lite mer shopping  innan det var dags att hämta väskorna och äta en snabb lunch före tågresan hem.

Jag har haft det fantastiskt roligt, härligt, och avslappnat. Vi har pratat och skrattat och bara haft det bra. Ett välförtjänt avbrott i vardagen och jag hoppas verkligen att vi får till något liknande igen!


1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...