Sidor

2013-04-08

Ombytliga önskningar

Hos 4-åringen är det stort fokus på födelsedagar och kalas. Titt som tätt får vi veta vad hon ska ha på sig när hon fyller 5, varvat med vad hon "vet" att hon kommer att få i sina paket.

M: Mamma, när jag fyller 5, då vill jag ha en hund.
Jag: Hurdan hund menar du då?En sån gosehund som William har?
M: Nej, en liten hund.
Jag: En liten gosehund?
M: Nej, en sån som Bell.
Jag: Menar du en riktig hund?
M: jaaa!
Jag: önska får man, gumman. Men det är helt säkert att du inte får någon riktig hund när du fyller år.
M: Varför?
jag: För att mamma och pappa inte vill ha någon riktig hund.

Hon nöjde sig med det svaret. Trodde jag.

Idag har hon glatt berättat för Andreas att när hon fyller 5, då vill hon ha en levande liten bebis i present....




1 kommentar:

  1. Ha ha ha inga dåliga önskningar... Klart ni ska fixa så hon blir storasyster igen =)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...