Sidor

2010-10-24

Fira i dagarna tre


Jag började helgen med en snabbtur till IKEA och sen ett träningspass på gymmet. Det var nog tur det med tanke på allt gott jag stoppat i magen under helgen.

I går var jag och A bjudna på en restaurang som heter Frank. På lördagar får man inte boka bord. Så vi satte oss inne i baren som heter Circus och tog en drink före maten, efter att H sett till att hamna i kö för ett bord. Två sittningar är det, en halv sex och en ca halv nio. Eftersom första sittningen redan börjat, blev det två drinkar och lite tilltugg innan vi fick ett bord. På Frank finns det en meny man kan välja från, men också ett alternativ där kocken väljer vad man får äta - Frank rules. Det valde vi. Det enda servitören frågade oss om var om vi föredrog kött eller fisk till varmrätt och om vi var allergiska mot något. De andra valde kött och jag valde fisk. Vi valde även vinpaketet, vilket innebär att personalen väljer vin utifrån den mat som kommer att serveras.

Två förrätter, en varmrätt och efterrätt hade vi så framför oss. Mina förrätter var pilgrimsmusslor och anklevertaco. Till varmrätt fick jag fjällröding med krabbakelser och så avslutades det hela med en fruktig efterrätt som jag tror hette persika och hallon. God mat, vin som passade perfekt till, goda drinkar och väldigt trevligt sällskap! Jag tror att vi var klara på Frank runt 01, och sen gick vi hem till K och H en sväng och pratade. Strax före 3 tyckte A att vi skulle gå hem. Det var nog tur det för det var jobbigt att behöva kliva upp i morse.

M sov hos mormor och morfar, vilket var himla skönt, för då kund vi sova ända till halv elva!!! Vet inte när jag gjorde det sist!

Runt två kom M hem och en halvtimme senare kom min svärfamilj och fikade och grattade på födelsedagen. Glass, bullar och äppelkaka fikade vi på.  Supergott. När gästerna åkt hem insåg vi att det var dags att äta lite middag. Bakishunger hängde i luften så vi slog på stort och köpte pizza. Precis vad jag behövde idag för att må bra ;)

Så som sagt, det var verkligen bra att jag kom iväg och tränade i fredags.

1 kommentar:

  1. Åh vilken underbar helg ni haft. Härligt att bli firad. Och få sovmorgon!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...