Sidor

2010-10-18

sövandets gåta...


Ibland vet man inte riktigt hur man ska bära sig åt för att det ska bli rätt...

Kvart över sju lägger vi liten och hon somnar gott efter en liten stunds prat för sig själv. Jag sticker iväg och tränar, när jag kommer hem strax efter åtta är liten uppe. Hon vaknade av en hostattack, och fick hostmedicin. Eftersom hon var ledsen fick hon sitta uppe med oss en liten stund. Strax före halv nio gnuggas det i ögonen och ser allmänt trött ut, så jag testade att lägga henne. Det blir gråt och tandagnisslan så efter ett par minuter när hon börjar gråta "mamma" så plockar jag upp henne och vi lägger oss i vår säng. Efter någon minut kommer A och lägger sig på andra sidan. M snurrar runt, pratar, skrattar och slår sig på knäna. Hon ställer sig upp - lägger sig ner, stoppar in tummen i munnnen, spottar ut den igen. Ja, hon gör allt utom att somna. Efter en halvtimme börjar hon gråta, så A går upp och fixar en flaska välling. Hon dricker upp vällingen och tummen åker in i munnen. A går upp medan jag ligger kvar. Efter en stund tror jag att hon faktiskt ska somna, men så börjar hon snurra runt igen... Tillslut börjar jag tappa tålamodet OCH jag är kissnödig. Men jag kan inte gå på toa, för då kommer M att snurra ur sängen. Så efter ytterligare en halvtumme har jag fått nog. Jag lyfter upp henne och går med bestämda steg in i hennes rum. På väg in protesterar hon och skakar på huvudet samtidigt som hon säger nej, nej, nej. Jag lägger henne i hennes säng säger godnatt och går ut.

M är knäpptyst och somnar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...