Sidor

2012-12-02

Men sov istället!!!

Klockan är tio över nio (på kvällen) och skruttungen vägrar att somna! Jag har varit inne hos honom i ca en timme och INGET funkar. Det funkar inte att sjunga, inte att vara tyst. Inte att bära, inte att lägga ner i sängen. Inte att hålla fast, inte att låta honom vara. Han är helt groggy för han är så trött, men somna? Nej, varför då!? Man skulle kunna tro att han tränar till den nya nationalsporten "Gör din mamma galen". Han har rekordchans, jag lovar!

Det är gånger som denna som jag tackar min lyckliga stjärna för att vi är två närvarande föräldrar. För när jag inte pallar längre utan lämnar ett gråtande barn ståendes i sin spjälsäng, då är det guld värt att veta att det kommer en pappa, som med en ängels tålamod sitter vid hans sida tills han somnat.

6 kommentarer:

  1. Ja du Anna, det hellt otroligt vad envissa dem kan va ibland!:)

    SvaraRadera
  2. Sackars F och er, hoppas att han kom till ro så att ni fick lite kväll också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo tack! 20 över sov han. A gick in och F somnade på mindre än 5 minuter...

      Radera
    2. Jo tack! 20 över sov han. A gick in och F somnade på mindre än 5 minuter...

      Radera
    3. Jo tack! 20 över sov han. A gick in och F somnade på mindre än 5 minuter...

      Radera
    4. Jo tack! 20 över sov han. A gick in och F somnade på mindre än 5 minuter...

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...