Sidor

2014-08-31

Lång helg

Ja, den känns som (positivt) lång, trots att den bara varit de vanliga två dagarna.

I fredags när jag och barnen kom hem hade vi en mysig eftermiddag i väntan på att pappan  skulle komma hem från sin tvådagars konferens. Vi var mitt uppe i Bolibompafredag med popcorn när pappan kom hem.

Lördag bjöd på klädparty nummer ett. Jag och en vän åkte på öppet hus med Pomp de Lux. Jag gillar deras kläder, men Malva är inte lika förtjust, så det blev inte något storköp, men två plagg till Felix och tre plagg till Malva som jag hoppas ska falla dem i smaken.

Vi skulle ha gått hem till familjen L på kvällen, men pga sjukdom blev det inställt. Mamman i familjen förslog dock att hon och jag ju kunde hitta på något. Det resulterade i att hon kom över när barnen somnat och vi "invigde" vår infravärme på altanen. Vi satt ute från halv nio och det gick bra att sitta där hela kvällen utan att frysa. Toppbetyg med andra ord. Vi hade supertrevligt och tiden rusade iväg. Jag kom inte i säng förrän vid halv tre! Det straffade sig i morse. När barnen var pigga och vakna runt halv åtta var jag mer död än levande. A tog med barnen till stugan för att träffa farbror, faster och kusin (bestämt sedan tidigare) och jag fick slumra vidare. Halv tolv ringde klockan och jag masade mig upp för att göra mig i ordning innan vännen K kom och hämtade mig för att åka till klädparty med Me and I.
Inte för att barnen behöver egentligen, men det blev en tröja till Felix, ett par byxor till mig och ett par till Malva.



Värdinnan på dagens visning ska åka utomlands inom kort. Vi har ingen resa inplanerad till solen, men å vad sugen jag blev på lite sol- och badsemester!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...