Sidor

2014-08-09

Vardag igen

Vi har haft en fantastisk semester (och sommar). En av de bästa faktiskt. Vädret har varit över all förväntan och vi har gjort roliga saker ihop varvat med total avslappning.

Nu är det vardag igen och det känns riktigt bra det med. Vi inledde veckan med feber hos F så jag var hemma med honom. Det innebar att jag hade tid och möjlighet att följa rapporteringen av Den Stora Skogsbranden via alla tänkbara kanaler som sociala media och TV. Jag (och troligtvis många med mig) hade inte fattat hur stor branden är. Eller rättare sagt, den var inte så stor förrän på måndagen när den spred sig kaosartat. I tisdags åkte jag och F till affären och det var en surrealistisk känsla att åka rakt in i röken från branden. Vi tillbringade resten av dagen inne med stängda fönster och dörrar för att så långt som möjligt hålla röken ute. Röken har nu ändrat riktning och här, någonstans mellan 4-6 mil från branden är livet tillbaka till det normala.

Mina tankar går till alla de på något sätt blivit drabbade av branden. De som fått lämna sina hem och som inte vet om det finns något att komma tillbaka till. Självklart går tankarna också till alla som kämpar mot elden, dag som natt. Vilka hjältar!

 Det ser ut som dimma, men är brandrök

 På morgonen var det en solig dag, men strax före 9 på morgonen skymdes solen av brandröken.
Overkligt!

Väderappen i iPhone visade på en ny typ av väder...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...