Sidor

2011-02-02

112


Även idag var det en kort arbetsdag för min del. Eftermiddagen ägnades åt brandutbildning. Förutom att titta på film, lyssna och diskutera så fick vi släcka brand med filt samt brandsläckare. Himla nyttigt att träna på måste jag säga. Kom hem i vanlig tid och hjärtat smälte som vanligt när jag klev in i hallen och ropade hallå. Det är så mysigt när tjutet Hej mamma! kommer. Min alldeles underbara gullunge.

Onsdag är ju körsångsdag. Som jag säkert skrivit förut så är ju kören mitt andningshål och min batteriladdare. Det är alltid lika roligt att sjunga samt att träffa alla góa vänner förstås. Idag upptäckte jag tex att en av mina körsångarvänner ska bli mamma. Grattis!

Allt var som vanligt fram tills hemgång. Vi kom ut från gården där vi repar, bara för att upptäcka att utfarten var spärrad av polis. Sjävklart fick polisen inte berätta vad som hänt, så det gör ju att jag är dödligt nyfiken! En av körkompisarna som gick ut lite före mig sa att det precis sprungit förbi 10 poliser med dragna automatvapen. Spännande värre! Men eftersom ingen polis sa åt oss att gå in så kändes det aldrig farligt. Tillslut fick vi åka förbi avspärrningen. 5 polisbilar, 1 piket och 1 ambulans räknade vi till.

Nu ska jag kika på nyheterna och se om jag kan få reda på vad som hänt...

Uppdatering kl. 22.47
Bilden lånad från vlt.se

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.1089380-skottlossning-pa-kyrkbacken

1 kommentar:

  1. Oj, spännande. Meddela gärna vad som hänt om du får reda på det.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...