Sidor

2011-02-20

Sköna söndag


Vaknade i M:s säng i morse. Det var ingen rolig natt, hon vaknade vid tio och sen var det helt omöjligt att få henne att somna om. Vi försökte med allt, titta på tv, välling, vila i min famn, sova i sin säng, sova i vår säng. Vid ett började hon prata om mat, så jag gick upp och gjorde gröt. Sen gick vi in i hennes rum och lade oss i sängen och läste bok. Sen vände jag mig om och bestämde mig för att nu var det dags att sova. Då var klockan närmare halv två... Men jag måste erkänna att det var väldigt mysigt att sova med M. Däremot kan jag ju berätta att madrassen inte är dimensionerad för en vuxen person. Jag kände av mina höftben idag ;) När M vaknat klev A upp och gjorde frukost åt henne. Jag gick till min egen säng för att sträcka ut benen lite, och sov en timme till.

När jag skulle till och kliva upp ringde mamma och bjöd in oss på frukost vid öppna spisen. Så mysigt. Hon hade gjort plättar till alla, och en speciell GI-plätt till mig. Gulle henne! Efter en lång mysig brunch framför brasan somnade M i mormor och morfars säng. Jag och mamma bestämde oss raskt för att ta en sväng till IKEA. Det blev en shoppingtur på närmare 2 timmar! Jag kom hem med 2 resårlakan till M:s säng, en plastpall av den högre modellen, två förvaringslådor och en massa dekorsand, som var på extrapris ;)

Väl hemma packade vi in M i vinteroverallen och satte henne i vagnen. Efter en vecka av feber och sjukdom var det så dags att få lite frisk luft i lungorna. Tänkte att hon skulle få nöjet att åka lite pulka, men det tyckte inte hon. Visserligen skrattade hon i pulkan på väg ner, men när vi frågade om hon ville åka mera - fick vi ett bestämt nej till svar. Så vi gick vidare till affären istället. Söndagmiddag och kaffe innan Solsidan. Min favoritserie just nu! Helt otroligt skön söndag måste jag säga. Nästan så jag itne vill lägga mig ikväll. det blir ju måndag när man vaknar ;)

Vår fina frukost "utsikt"

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...