Sidor

2011-02-27

fusk och svulla


Vi var bjudna på födelsedagsmiddag hemma hos K i går. Väldigt trevligt och många skratt. Vi lekte sällskapslekar och spelade spel, förutom att äta middag. Till förrätt fick vi tapas. Jag åt av allt som inte var brödigt, himla gott var det med italienska korvar, philadelphiaost, pesto och jordärtskocksröra.

Till varmrätt var det potatisgratäng(som jag inte åt), biff, sallad och bea-sås. Supergott. Till efterrätt fick vi Het ananascocktail med co-coglass taget från tv-programmet "Halv åtta hos mig". Jag åt ingen glass, utan nöjde mig med ananasen. Fuskade ganska rejält ändå, jag drack både välkomstdrink, vin och en Bacardi breezer. Men det ska gudarna veta att det var värt det! Jag lät ju bli ostbågarna, chipsen och smågodiset.

När jag vaknade i morse upptäckte jag dock att jag drömt att jag satte i mig en hel godisskål! Sååå gott.

Jag har funderat lite på det där med suget. Jag har undvikit socker i 8 veckor nu. För det mesta går det som en dans, jag är inte ett dugg sugen på onyttigheter och därför varken köper eller äter jag dem. Men så ibland blir jag jättesugen på godis eller något annat sött. Nu väljer jag att inte äta. Det är inte alltid så himla enkelt, men jag har hittills stått emot. Men hur skulle det vara om jag tex fått reda på att jag drabbats av diabetes? Skulle suget vara annorlunda då? För mig handlar det ju om att jag avstår under en kortare period av mitt liv, för att resten av mitt liv ska bli hälsosammare. Men hur skulle hjärnan reagera om jag visste att aldrig mer borde äta godis? Skulle jag bli mer eller mindre sugen, eller skulle det vara likadant som nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...