Sidor

2011-02-19

Bättre och bättre dag för dag


Det blev lite bättre i tisdags kväll. Behövde bara tvätta två omgångar med lakan. Sen var det lugnt fram till torsdag morgon! Fattar inte riktigt varför det ska ta sån tid. Som förälder tror man ju att "faran" är över och så kommer det mera?! Men det var bara en kräkning på morgonen, sen var det bara vanlig matvägran. I går var jag hemma med en feberfri men trött tjej. Nu kommer allt i andra änden i stället, men för mig som ska ta hand om det är det bättre.

Idag verkar hon helt frisk. Sitter just nu och badar med pappa, det låter som att de har himla trevligt. Jag skulle egentligen skriva ut bröllopsinbjudningar, men hamnade visst här istället. Sånt händer. Vi har haft en softar dag i dag, bara tagit det lugnt. Just ja, vi skruvade ihop M:s stora säng också. Får se om hon går med på att sova i den i kväll. För säkerhetsskull får spjälsängen stå kvar i vardagsrummet ett litet tag till.

Kan ju glatt berätta att det är bra för vikten att ha ett magsjukt barn ;) jag har haft svårt att äta över huvudtaget de här dagarna, och framför allt har jag inte varit sugen på något onyttigt. Kom faktiskt iväg och tränade två gånger i veckan också. Inte illa. Ett stort tack till A som inte bara vabbade mån-to utan som även låtit mig sticka iväg på mina kvällsaktiviteter som vanligt. En av anledningarna till att jag vill dela resten av mitt liv med honom är just att vi tillåter varandra att ha ett liv.

Är sjukt nyfiken på vad vågen visar, men har lovat mig själv att hålla mig till på måndag morgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...