Sidor

2011-02-15

håller tummarna


Kom hem från jobbet och ropade "Hallå". A och M var hemma idag eftersom M hade feber igår. Möts av kommentaren att jag precis missat en kaskadkräkning. Nice! Eller snarare tvärt om. Stackars liten!

Vi satte oss till bords och skulle äta middag, då vill M också ha. Hon fick pyttelite lax och en potatis. Sen ville hon ha mer, så hon fick en halv potatis till. Efter middagen stack jag iväg till Aros Baby och köpte plastad frotte för att skydda vår säng. Jag vet ju att det inte är så skönt att bara lägga ett lakan direkt på frottén, för att det blir så varmt, så jag fortsatte till Jysk och köpte en jättetunn bäddmadrass som skydd över. Typiskt nog så är det 30% rabatt på dem på fredag. Men jag behövde det NU så det var bara att betala ordinarie pris. (Jo, jag frågade expediten om hon inte kunde göra ett undantag och ge mig rabatten idag, men det kunde hon inte när det är en-dags erbjudanden).

Väl hemma bäddade vi i vår säng. Så om det är en liten skrutta som kommer på att hon vill sova med mamma och pappa och om hon blir dålig då, så har jag i alla fall räddat vår säng.

Strax före sju tittade hon på mig sa "Elling". Yes, tänkte jag. Vill man ha både middag och välling, då mår man ganska bra. Så jag släppte iväg sambon till badmintonspelet.

M somnade direkt efter sin flaska. Jag satte mig är vid datorn och kände mig hoppfull. Men så ganska exakt en timme efter vällingen så kom middagen upp igen. Så nu har vi bytt pyjamas, bäddat om i sängen, och jag ska snart stoppa i nästa tvätt i maskinen.

Så nu håller jag tummarna för att hon får sova lugnt resten av natten...Klockan är strax efter åtta.

21.21 Andra maskinen med tvätt går för fullt. M är vaken och vill inte sova, verkar hur pigg som helst ;) Själv känner jag att det kan bli en lång natt, så jag funderar skarpt på att lägga mig nu, så får A stoppa tvätten i tumlaren när den är klar.

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...