Sidor

2011-02-28

förvirrad


Vaknade i morse och smög omkring i huset. A är jätteförkyld, så jag tänkte jag skulle låta honom sova så länge som möjligt tills det var dags att göra M i ordning för dagis. Klev på vågen i morse precis som vanligt. Ingen glad syn. Kämpa, kämpa kämpa och ändå händer det ingenting, snarare tvärt om! Det går uppåt. Så det har jag varit lite småledsen över hela dagen. Min stora vinst idag har varit att förut hade jag tröstätit för att det ändå inte gått neråt på vågen, så då spelar det ingen roll. Idag var jag om möjligt ännu mer noggrann med frukosten och lunchen, för att det skulle bli rätt.

Så satte jag mig ner vid datorn och tänkte att jag skulle fylla i mitt excel-ark som jag har för att hålla kolla på kilona. Positiv överraskning vill lova, när jag upptäckte att minnet av förra veckans vikt var fel. Jag har i själva verket tappat 0.5 kg denna vecka. Så nu är jag ännu gladare över att jag stod emot tröstätarmonstret som suttit på mina axlar och viskat hela dagen. Nu har den djäveln tystnat i alla fall!

Men just nu känns det väldigt lång till påsk, när jag ska få unna mig ett påskägg. CHOKLAD är det i mitt ägg för tillfället. Massor av god choklad ;)

Bilden är lånad från det vida nätet ;)

1 kommentar:

  1. KRAM! Det är inte lätt detta. Jag har själv kört igång min viktresa för 2 dagar sedan. Insåg att allt är åt helvete när det gäller vikten och om 2 månader börjar jag jobba (= behöver ALL ork jag kan få och vill dessutom känna mig lite mer bekväm i mina kläder).

    Det är skittufft. Många gånger är godis och onyttigheter min tröst när jag går hemma och har halvtråkigt eller har sovit jättedåligt.

    Försöker säga att jag vet hur tufft det är.

    Vi kämpar!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...