Sidor

2011-02-11

VAB


Jag är så tacksam att jag bor i Sverige, där jag och andra betalar skatt, så att jag har möjlighet att vara hemma och vårda mitt sjuka barn. Detta trots att jag inte anser henne vara sjuk, men för säkerhetsskull så höll vi henne hemma idag, OM det nu skulle visa sig att det är vattkoppor hon har. Själv håller jag fast vid teorin om blöjeksem. M har varit känslig för vissa blöjor sedan hon var nyfödd. Vissa märken går hur bra som helst och andra funkar inte alls. Vi har nu provat en ny sort på dagis och jag misstänker att det är boven.

Vi har i alla fall roat oss kungligt idag ;) Vi har lekt med lego, klossar, pussel, play-doh, diskat 2 gånger och läst Max balja 3 gånger, tittat på  Teletubbies, ätit och sovit. Det är som sagt en ynnest att få tillbringa en hel dag själv med M. Hon är så gó!

Däremot blev det inte så mycket snö skottat som jag trott. A kom hem från jobbet och tyckte att jag skulle slippa ge mig ut i vinden och blåsten. Så jag stannade inne istället. Inte mig emot. Passade på att byta bajsblöja istället, så har jag också gjort nytta idag *haha*

Mat-mässigt så slinker det lätt ner lite mer frukt än vad som kanske är lämpligt när jag är hemma och den finns nära till hands. Men det hade ju kunnat vara värre, det hade ju kunnat vara choklad, godis och mackor som gled ner.

Dags att natta liten, och sen ska jag unna mig en timmes läsning innan det är dags för På spåret  och ett glas vin ;)


Var bara tvungen att fota M:s tallrik efter det att hon ansåg att lunchen var färdigäten. Den bestod innan av makaroner och köttbullar.... Man skulle kunna tro att även hon hoppar över kolhydraterna! EN gaffel med makaroner gled ner =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...