Sidor

2012-10-22

För min egen skull

För 1000:e gången i mitt liv har jag bestämt mig! Så nu kör vi igen. 00:02 i natt registrerade jag mig som användare på ViktVäktarna Online. Jag hade väl lika väl kunna skriva upp vad jag äter på en bit papper eller i datorn och räknat ut på egen hand hur många kalorier jag stoppar i mig, men jag valde det här. Jag har testat VV förut och det funkar om jag inte ger upp. Dessutom vill jag ha ett program där jag får äta och dricka allt men med måtta. Jag vill inte känna att jag måste säga nej till ett glas rött under 6 månader. Då känns det bättre att kunna ta ett glas vid väl valda tillfällen och ändå känna att jag är på rätt väg. Jag kommer även att fortsätta äta smörgåsar, ris, pasta och potatis, men i rimliga mängder. Jag börjar med ett tremånaders medlemskap och satsar på att ha nått en bra bit på väg. Hoppas vara i hamn runt april. Jag kommer inte att tala om hur mycket jag väger nu. Fortfarande är det alldeles för skämmigt tycker jag. Skämmigt, för att jag har låtit det gå så långt och låtit mig själv förfalla igen! Inga graviditeter i vägen den här gången. Nu ska jag ner till min drömvikt. Det är ca 27 kg som ska bort har jag tänkt. Jag började idag som är en måndag, men har satt min vägningsdag till fredag. Jag vill börja med ett vitt blad till helgen, då är det alltid störst risk för utsvävningar och jag har en vecka på mig att justera mitt intag. Jag ska under veckan som kommer även ta några foton så jag har att jämföra med och så ska jag ta fram måttbandet. Det är sånt jag oftast glömt tidigare. Om jag kommer ihåg ska jag försöka fota mig i samma kläder varje vecka. Det kan vara kul att ha kvar sen för att se utvecklingen. Och förhoppningsvis så kan jag se på bilderna att det händer saker de veckor när det kommer platåer. För de kommer, det vet jag ju.

Nog babblat! Dags att dricka lite vatten och krypa till sängs, så att jag är redo för en ny dag med nyttig mat i morgon igen!

3 kommentarer:

  1. Heja heja!! Jag håller tummarna och vet att du klarar det Anna =0). VV tror jag är superbra just därför att man, som du säger, kan äta allt men med måtta. När jag har pluppat ut bebisen så blir det nog nåt liknande för mig.

    SvaraRadera
  2. Kör hårt vännen, jag vet att du kommer att klara det!

    SvaraRadera
  3. Vad spännande! håller tummarna för dig.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...