Sidor

2012-10-23

Midnight In Paris

I dag var jag o finaste K på barnvagnsbio på Mikaeligården. Det var bara vi två där. Lite trist för de som ordnar det, men det går ju inte att tvinga folk att komma. Midnight in Paris såg vi i alla fall och det var en mysig film. Inget mästerverk, men inget som jag förväntat mig och det var ju kul. Funderar på om jag kanske ska ge Paris ytterligare en chans. På filmen verkade det som en väldigt trevlig stad, medan mina erfarenheter inte är så goda...

Efter filmen promenerade vi hem till mig och åt lunch innan det var dags att hämta M från fsk och för K att åka hem. Jag, M och F fortsatte tillbaka till Mickisgården för ÖF med massa bus och lek i två timmar. Ikväll var det tisdagsmiddag hos mina föräldrar och som vanligt var maten jättegod. (Min mamma är superduktig på att laga mat och det har bara hänt ett fåtal gånger att det inte varit gott). Tomatsoppa till förrätt och kalvgryta till varmrätt. De andra drack vin till maten, medan jag drack vatten. Inte värt att lägga proPoints på vin andra dagen ;)

Annars har dagen varit bra. Jag har ätit enligt plan och inte känt att jag missat något. Ändå vet jag att det "bara" är tack vare att jag skriver upp vad jag äter, som jag inte tog en bulle till fikat idag. Eller drack vin till maten en tisdag. Nu menar jag naturligtvis inte att man aldrig får unna sig detta en vanlig tisdag. Men man måste ju inte som jag unna sig både och, veckans alla dagar...

Så vecka 1, dag två får godkänt, inte bara för att jag ätit inom ramen för hur många PP jag får äta per dag, men också för att jag varit mätt hela dagen. Dessutom blev det ju två promenader till Mickis fram och tillbaka, helt ok vardagsmotion.

Såg precis att filmen är regisserad av Woody Allen. Så nu fick jag en trevlig överraskning, för jag har aldrig klarat av att se en film som han har gjort tidigare!

2 kommentarer:

  1. Härligt att du känner dig nöjd och MÄTT. Detta är så viktigt för mig, att inte gå hungrig. Då blir jag tokig.

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat! Alltid mest jobbigt i början.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...