Sidor

2012-10-21

Fyra noll

Idag är dagen när jag levt i 40 år. Lite svårt att fatta att jag blivit så "gammal" men ålder är bara en siffra. Det handlar väl egentligen om hur man känner sig? Jag känner gammal ibland. Vissa dagar kan jag svära på att jag vet hur det känns att vara närmare 80, men för det mesta så känner jag mig i trettio års ålder ungefär.

Jag skulle kunna ägna det här inlägget till att summera vad jag åstadkommit i livet under dessa år. Jag skulle också kunna berätta om sådant som jag önskat att jag gjort men som inte blivit av. Men tänk att det skiter jag i!

Jag tänker ägna detta inlägg åt tacksamhet över att jag har så många fina vänner och familj som valt att fira mig på min dag. Igår var det ett enda långt kalas. Mina gudföräldrar kom redan i fredags hem till mamma och pappa och gårdagen ägnades åt att fixa det sista på förmiddagen och sen välkomna gäster i en aldrig sinande ström kl. 15. De flesta kom runt den tiden  - lite utspridda men runt 18 kom sista gästerna och stannade till 23. En alldeles underbart dag med härliga människor, god mat och dryck och superfina presenter.

Jag har fått presentkort på spa och ansiktsbehandling, en bok, örhängen från Efva Attling, halsband och örhängen, en ring som är vändbar så jag kan välja om jag vill ha röd eller grön sten, ett bälte, olja och vinäger, ett set från bodyshop, champagne, ett tenntrådsarmband, ett armband från Pilgrim, ansiktsmask, en CD-skiva med sånger som jag sjöng in med bandet jag sjöng i för sådär 20 år sen... Marimekkoskålar, presentkort på Cervera, pengar och en Samsung Tab 10.1 Note (av min älskade make som gärna köper tekniska prylar som telefoner, datorer och plattor till mig ;) ) samt en mängd fina blommor - både i handen och med bud.  Jag tror att jag har fått med allt.

Idag har jag mest slappat och umgåtts med min familj. Vi har ätit sushi och druckit champagne. En helt perfekt födelsedag. Det enda jag saknar nu är min man - som är i sovrummet sen en timme tillbaka och nattar den lille nattmarodören som INTE vill somna i kväll...






3 kommentarer:

  1. stora stora grattiskramar pa fodelsedagen fina Anna onskar Emma :-)

    SvaraRadera
  2. Vad kul med surfplatta! Och vad mycket fint du fick! Ringen var jättesnygg å häftig :). Hoppas att det gick bra för A och F. Kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...