Sidor

2012-10-27

Shop 'til you drop!

Vi startade från Linköping halv fem. Skönt att jag fått låna mammas bil med bränsledriven kupévärmare, så bilen var varm o gosig vid den arla morgontimmen. Ute var det minusgrader.... brrrr

Vi klev innanför dörrarna runt tjugo i åtta och shoppade loss rejält. Det var redan en hel del folk där, men i början var det inte alltför trångt. Vi var klara och stod i kön till kassan när klockan var tjugo över elva. Det är ganska bra jobbat har jag förstått. Min nota var kanske aningen högre än jag förväntat mig, men jag är inte förvånad. Det finns så mycket smått och gott att stoppa i kundvagnen så det hade kunnat bli mycket mer. Speciellt som jag inte hade någon lista att gå efter och då vet vi väl alla hur det kan gå ;)


Några riktiga kap blev det i alla fall. Solskyddskläder till båda barnen inför resan till solen om ett par veckor, underkläder och en massa leksaker till M, nu tror jag att det är ett fåtal grejer kvar på hennes önskelista till jul och födelsedag. Men de kan någon annan få köpa (läs: släkten). Det blev några grejer till mig och F och ett par grejer till A. Men de sparar jag också som juklappar, så de kan jag inte skriva om här och nu.  Gick även in till Sko-Boo efteråt och köpte ett par vinterskor till M. Hoppas verkligen att hon kommer att gilla dem. De verkar varma och sköna i alla fall. Vi lämnade kassarna i bilen och sen gick vi och käkade lunch (kebabrulle - inte världens bästa val, men jag bestämde mig för att idag fick bli en skräpmatsdag). Vi tog en liten kortis i ett par av butikerna utanför GeKås också innan vi rullade hemåt runt två.

I samtal med Hjärtat, envist hävdandes att jag är kvinna och gott och väl klarar av att köra bil och prata i telefon samtidigt ;)

Stannade till i Linköping och släppte av L. Hon bjöd på välbehövligt kaffe och sen styrde jag kosan hemåt. 
Klocka och mätarställning när jag kom hem. Kan konstatera att det tär en del att köra 750km på en dag. 

Utvärdering av Ullared: Jag har haft en supertrevlig dag tillsammans med L. Det var skitkul att äntligen komma till Ullared eftersom jag aldrig varit där och jag kommer att åka tillbaka någon gång, men det blir inga årliga resor. Shopping i all ära, men resans höjdpunkt var ändå att få umgås med L. Så åker jag tillbaka så är det ett måste med trevligt sällskap!

Nu är det te och slappa i soffan i några minuter som gäller, innan jag stupar i säng. (I gästrummet - F ska avvänjas så ingen mamma i rummet i natt heller!)

4 kommentarer:

  1. Ja det är tufft att köra så långt på en dag, men med en bra bil, sällskap och om det händer nån gång ibland, så går det ju bra .. ;)

    Kul att du hittade lite av varje, att shoppa utan lista låter livsfarligt (läs kan bli dyrt) .. hi hi

    Lycka till med avvänjningen .. =)

    Ha en skön söndag!
    Kram Patricia

    SvaraRadera
  2. Jag hade lista och handlade mindre...men som vanligt så var det många % på den som inte inhandlades och en hel del som inte ens stod med som åkte ner i vagnen...
    Hade en otroligt trevlig kvalitetsdag med dig min vän och är så glad att vi har lyckats träffas två gånger inom en kort period!
    Nu får vi hoppas att det blir en hotellvistelse i januari oxå... Kram på dig vännen ♥

    SvaraRadera
  3. Vad är den där Barbapappa-grejen för nåt? Den ser rolig ut =0). Kul att ni hade en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en liten "saco-säck" som jag hoppas att M och F kommer att gilla att ligga på när de kollar på tv eller läser böcker. Får bli en julklapp ;)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...