Sidor

2012-10-25

Uträttat ärende

Frukost på IKEA var trevligt. Eftersom det blev mer brunch och jag inte åt någon lunch så gjorde det inget att pointsen drog iväg lite. Jag höll mig gott och väl inom ramen under dagen ändå!

Den här lilla liraren firar sin sista månadsdag i morgon. Sen räknar vi år...


Efter brunch tog jag och mamma en sväng på IKEA, det blev inga stora inköp, madrasskydd till dubbelsängen och tuschpennor för min del och plastburkar för mammas del. Sen tog vi en sväng till Cervera. Mamma hade 25% på ett helt köp och jag ett presentkort så vi tänkte shoppa loss lite. Tyvärr visade det sig att rabatten gäller först from torsdag 25:e så det slutade med att vi lade undan allt till idag istället ;)

Skulle till och ge F lite mat och upptäcker då att barnmatsburken har gått sönder i väskan! Eftersom jag inte vill råka ge honom glas av misstag så var det bara att kasta den burken och rusa iväg för att köpa en ny. Efter lite mat var F gladare och mission "jeanslegggings till mamma" inleddes. Vi började på Lindex, men där fanns det inget så det blev en tur till KappAhl istället och där låg de på ett bord och väntade på mig. 199kr tycker jag var ett helt ok pris också så det var ju som hittat. Första paret jag provade satt som en smäck!

Hämtade guldlock på fsk och upptäckte att jag glömt hennes överdragsbyxor under vagnen.... nåja, hon klarade sig ändå. Varken för kallt eller för blött igår som tur var!

Onsdag innebär körrep på kvällen och det är mitt andningshål. Där tankar jag ny energi. Undrar om det är så vissa människor känner när de tränar? Ja, förutom att man blir trött - för det blir jag inte, i alla fall inte rent fysiskt av att sjunga. Fick reda på att det finns en chans att vi ska få sjunga Tranströmer-sångerna på en tillställning i januari, och då kommer självaste Tomas Tranströmer att vara där. Det ser jag verkligen fram emot! Dessutom fick vi höra igår att en av kompositörerna till en av sångerna vi sjöng hade varit på konserten. Vi hade tolkat sången precis som hon tänkt sig - och lite till! Så roligt att höra, speciellt när det är musik som jag själv gillar och uppskattar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...