Sidor

2012-10-31

mer tur än jag förtjänar?

Idag var jag iväg till jobbet en sväng och träffade min chef. Jag fick reda på min nya lön. Om jag är nöjd? Det är jag aldrig ;) Klart att jag skulle vilja ha ännu mer, men jag vet att min lön står sig hyfsat ok mot många andra på min arbetsplats. Dessutom är det ju fascinerande att jag har rätt till löneökning trots att jag varit föräldraledig i ett helt år! Japp, så länge är det! 31 oktober 2011 jobbade jag min sista dag innan jag fick hem för att föda barn...

Jag hämtade M lite tidigare idag. Vi åkte till Bäckbykyrkan för att träffa Pettson och Findus, sen var det fika och sen passade vi på att gå in på ICA för att köpa blöjor. Vi kom ut på parkeringen och jag lassade in barn, vagn, blöjor, skötväska och mig själv i bilen, sen äntligen iväg. Ett snabbt stopp hemma innan jag skulle iväg på för-kör hos K. Började packa ihop allt som skulle med och upptäcker att jag inte kan hitta min plånbok. Jag letade igenom allt, jacka, vagn och bil utan resultat. Kände att jag inte hade tid att leta vidare hemma så jag hoppade in i bilen. När jag körde ut från garageuppfarten fick jag en ingivelse och körde tillbaka till Bäckby och parkeringen där bilen stod tidigare idag. Mitt hjärta hoppade nog över ett slag när jag såg den ligga där på marken i mörket i en liten lövhög. Allt var kvar, kontanter och kort. Jag kanske borde ha köpt en trisslott?

2 kommentarer:

  1. Åh vilken tur!!! Ja du borde nog ha köpt en lott... Det värsta är när man inte hittar plånboken, det är som du säger, hjärtat hoppar nog över ett slag...

    SvaraRadera
  2. Phu! Tur där! Skönt.
    Klart man alltid vill ha mer pengar, eller?! Man lyckas ju alltid göra slut på dem menar jag, oavsett vad man får i ökning... Hm.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...