Sidor

2012-10-11

Trött, tröttare, Anna

Ok, jag får krypa till korset och erkänna att ett dygn i Uppsala tärde på mamman mer än hon trodde. Lägg ihop lite mamma-oro och dålig sömn pga av nattvaknande bebis så förstår ni säkert. Lägg sen till ytterligare en natt med vaken bebis som tycker att det är helt i sin ordning att leka lite mellan 3 och 4 och kanske framför allt att använda mamman som napp, men tvärvägra den riktiga nappen. Eftersom han inte vill sova så skriker han istället, så för att inte väcka pappan och storasyster som kommit till vårt sovrum så gick jag in i M:s rum och hennes 70*180 säng. (gästrummets säng var överbelamrad med saker...) Så toppar vi det hela med nästäppa, halsont och skallebank. Japp - jag känner mig urlakad minst sagt!

När vi lämnat M på fsk idag gick jag hem. Väl hemma slötittade jag på TV en stund innan jag bestämde mig för att stänga av och sova en stund istället. Vaknade en timme senare av att min mamma kom hem med grejer till F:s förband som vi lade om. F sov från halv tio till 12! Resten av dagen ägnades åt att röja inne i gästrummet (Vi får besök i helgen och de måste ju ha någonstans att bo) och så bäddade jag sängen där inne. Så om det nu blir en natt till där jag känner att det inte funkar att vara kvar i sovrummet, ja då har jag i alla fall en vettig sovplats.

2 kommentarer:

  1. Yeees, vi kommer på besök! Äntligen!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får chans att vila dig mer under dagen. Det är jobbigt att vara uppe på nätterna.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...