Sidor

2012-10-29

vintertid

Det här inlägget skulle jag ha publicerat igår, men jag satt med min nya fina platta och skrev och jag har tyvärr inte kommit på hur jag ska göra för att skriva i bloggen... så jag har fått skriva om inlägget på datorn idag istället.

Vintertid borde betyda en timmes sovmorgon, men de av er som har små barn vet att så inte är fallet. A skulle ta barnen, och i vår värld innebär det att den vuxne flyttar sig från sängen till en soffa i ett rum där det finns en TV. Barnen får kika på film medan den vuxne halvsover vidare. Jag sov i gästrummet (mer om det i dagens inlägg) och hör plötsligt hur dörren öppnas och en liten tjej smyger in och kryper upp i sängen och lägger sig på min arm och somnar om. Gooos!

För att M inte skulle tråka ihjäl tredje dagen utan förskola bjöd vi hem fam N på fika på eftermiddagen.. Fram tills de kom plockade jag lite i tvättstugan och sorterade ut julklapparna från lördagens shopping. Resten tog jag fram och visade upp för familjen. Eftermiddagen flög förbi och innan vi visste ordet av så var det dags för kvällsmat. Vi bjöd på hemgjorda hamburgare idag. Lika gott som vanligt trots att jag hoppade över brödet. Det kändes som onödiga kalorier, inte för att ICAs färdiga hamburgare var världens bästa val, men, men. Avsaknaden av bröd och många grönsaker gjorde måltiden bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...