Sidor

2013-05-17

1-dags feber och pizzabullar

Igår kom jag hem till en väldigt trött kille. När jag skulle lägga honom kändes han varm, så jag tog tempen. 38,6grader. Tänkte se om det gick att lägga honom utan alvedon, och det gjorde det. Han sov - ganska oroligt i ca 3 timmar. Sen vaknade han och somnade inte om på en gång. Andreas plockade upp honom och han var brännhet. Ny temp visade på 39,5. Lyckades få i honom lite alvedon och sen gick vi och la oss. I morse kl. 6 var tempen 39,0 så det blev en lugn hemma dag för lillkillen idag. Framåt kl. 11 hade tempen sjunkit ytterligare till 38,3 och när jag kom hem idag var han lika sval som vanligt. Märkligt det där! Nåväl, om han håller sig feberfri under natten så blir det en familjeutflykt i morgon. Vi har bokat in oss på Mikaeligårdens årliga bussresa till Skansen.

Vi är tre familjer som pratat ihop oss lite gällande mat och fika. Vårt bidrag är pizzabullar, som är tänkta främst till hemresan. Förra året bakade jag dem från grunden, dvs jag gjorde en osötad vetedeg som jag fyllde med tomatsås, ost och skinka. I år kände jag inte att jag hade tid och orka att baka från grunden så jag gick på lathet och köpte färdig pizzadeg. Har inte smakat av dem, men de ser ok ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...