Sidor

2013-05-12

Långhelg

Kristihimmelsfärd har för mig alltid varit en långhelg. Jag har alltid antingen haft ledigt eller tagit ledigt. Utom en gång på högskolan när jag skrev tenta på fredagen. och i år när jag valde att jobba så att en av mina kollegor kunde får vara ledig. Vi var lite i valet och kvalet på vad vi skulle hitta på under denna långhelg som blev kort, men tillslut bestämde vi oss för att åka till stugan.

I torsdags var vi således med mamma och pappa i deras stuga och i fredags när jag jobbat klart åkte vi till Andreas stuga där vi hängde med Andreas bror och kusinerna i går. Det blev tidig hemfärd idag för Malva skulle på kalas, så vi ville hinna äta lunch innan det var dags för bullar, kakor och tårta. Lugnt och skönt och avskärmade från omvärlden (jag har ingen täckning på mobilen i den stugan). Så inget FB, inget Instagram och inga bloggar. Men det är faktiskt väldigt skönt (om det inte blir alltför ofta eller länge...)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...