Sidor

2013-05-26

Social Spontanitet

I veckan kom inbjudan till fika och mingel hemma hos en av Malvas dagiskompisar. Vi hade inget helt bestämt till på fredag så vi tackade ja. Andreas och barnen var där till tre och jag kom dit när jag slutat jobba. Vi fikade och sen drack vi Bellini och fick jättegoda matiga bullar till. Under minglet blev vi påminda om att det är marknad på Rocklunda i helgen. Vi bestämde oss raskt för att det fick bli kvällsmat på marknaden. Andreas gillar Langos och det säljs ju bara när det är marknadsliknande arrangemang i stan. Jag och barnen fick hamburgare, langos är alldeles för fettigt för min mage.  Jag kan drista mig till att smaka lite, men får ont i magen och mår illa om jag trycker i mig en hel. Vi träffade Lovisa med familj på marknaden och gick ett halvt varv tillsammans med dem innan vi gick hemåt. Väldigt spontant och väldigt kul.

När vi kom hem tog veckan ut sin rätt och jag somnade redan när jag nattade Felix - före åtta. Segade mig upp för att tillbringa en stund framför tv:n med Andreas, men somnade bara om. Det är inte varje dag jag lägger mig så tidigt som åtta ;)

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt med fika och mingel, mer lyx åt folket behövs! :) Vi besökte också marknaden men i lördags.
    Nu äntligen läser jag din blogg på datorn (istället för mobilen) och kan då kommentera ;-) Kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...