Sidor

2013-07-21

Packning och resfeber...

Jag ska ut och resa. Alldeles ensam, utan make och gulliganer, och jag ska resa långt. Ända till Tuscson i Arizona. Jag ska på återträff med Up With People, och träffa vänner jag inte sett på 20 år. Först tänkte jag att Andreas och barnen skulle få följa med, men det är en ganska kort intensiv resa, Tucson ligger i öknen alltså går det knappt att vara ute på dagarna och de andra barnen som kommer att vara där pratar ev. engelska men inte svenska vilket gör att det inte blir så lätt för dem att kommunicera med andra. Dessutom kommer jag att vara upptagen med att umgås med mina vänner och kommer inte att ha så mycket tid att bry mig om familjen. Så vi bestämde att jag åker själv.

Så nu planerar jag packning och funderar på vad jag behöver ha med mig. Återträffen är sammanlagt 4 dagar och så går det åt två dagar till att resa. Så egentligen behöver jag inte så jättemycket packning, men jag kämpar fortfarande med att lära mig att packa lätt!

Här hemma har vi njutit av det vackra vädret, och gemensam ledighet. Andreas går mot sin sista vecka som föräldraledig, och sen tar jag över. Det är mindre än en månad kvar innan Felix ska skolas in. Men den dagen den sorgen. Nu njuter vi av den svenska sommaren!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...