Sidor

2012-07-03

Att hitta ett säkerhetsnät till studsmattan var inte så lätt som jag trott... Men nu är det beställt och förhoppningsvis kommer det inom ett par dagar.

På eftermiddagen idag fick vi besök av M:s och F:s kusiner från Öret tillsammans med deras föräldrar och farfar. Vi fikade och mumsade på tårta samt jordgubbar och vaniljglass. Sen pratade och lekte vi tills det var dags för kvällsmat. Hemgjorda hamburgare tänkte jag... Vet inte om ni minns, men jag önskade mig en hamburgerpress i present. A fick en av min mamma i födelsedagspresent och den tänkte jag använda idag. Nåväl, den behöver jag träna på kan jag säga. Först gjorde jag dem för tjocka, och när de hade rätt tjocklek så var de jättesvåra att få ur pressen. Det slutade med att jag gjorde dem för hand, och att de trillade isär när A skulle grilla dem. Men vi gjorde fler och stekte dem istället. Det blev bra tillslut och alla åt tills det inte fanns vare sig kött eller bröd kvar, så det måste ju ha varit ett gott betyg.

I morgon ska jag hämta min dator. Olagad. Tangenten som lossnat gick inte på garantin och de ville ha drygt 1200:- för att byta tangentbord. Det är nästan halva priset mot vad den kostade från början, så det är det inte värt tycker jag. Får försöka laga den på något annat sätt. Mamma och pappa ska till Polen i sommar, så jag kommer att skicka med dem datorn och se om min kusin har kontakter som kan fixa den åt mig ;)

Bamburgare ute, det är sommar det!

1 kommentar:

  1. Vad gott! Tur att ni blev mätta och belåtna tillslut! Du får öva nån gång när du har en massa tid och ingen är hungrig. =)
    Härlig dag iaf!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...