Sidor

2012-07-10

Ny färg eller slingvis i alla fall

Alltså vad är det för ny vana M fått med att inte sova på nätterna??? I natt vaknade hon kl. 3 och somnade inte om! Först var A uppe med henne mellan 3 och 4, sen låg hon i sängen i två timmar innan jag blev tokig (bokstavligen) av att ha ett ickesovande barn som skulle ligga nära, nära och ett annat barn som skulle amma. När M började gråta för att min arm ryckte till lite i vad som höll på att bli kramp, då exploderade jag nästan över att inte få ha min kropp i fred och framför allt över att inte få sova. Jag fattar inte. Det är ju inte ens ljust ute på nätterna nu när det är så regnigt och mulet.

I alla fall. Jag hade bokat tid hos min frisör idag kl.10. Det skulle ha varit lugnt eftersom A skulle haft semester - om vi inte flyttat på hans semester i omgångar. Att ha med en övertrött M till frissan i 2 timmar kändes inte som världens roligaste, så A jobbade hemifrån på förmiddagen. Han och M stannade hemma. M kollade lite på TV och somnade runt 11. A kunde jobba ostört - perfekt!

F skötte sig exemplariskt trots att han vaknade när jag flyttade honom från babyskyddet till vagnen och inte somnade om. Han satt eller låg i vagnen och lekte förnöjt. Det var bara i slutet när jag skulle få håret torkat som han tröttnade. Men då kom en av de andra frisörerna och frågade om hon fick ta honom en stund.

Efter klippningen åkte vi hem, åt lunch ihop med A och sen stack han till jobbet. M sov i sammanlagt 3 timmar. Men vi bestämde att det är lika bra att låta henne sova så mycket hon behöver, så kanske hon somnar i vanlig tid ikväll och förhoppningsvis sover hon resten av natten.

Så här ser jag ut med "oboy-färgade" slingor:

När jag går och klipper mig så blir jag lite nostalgisk. Det är på den här salongen som jag gjorde mig i ordning på min bröllopsdag. Det pirrar alltid lite i magen när jag kliver in genom dörren. Men det är slut med det nu. Min frisör kommer att flytta till en annan salong - en nyöppnad, så nästa gång jag klipper mig blir det på det nya stället.

1 kommentar:

  1. Tjusigt!! Min byter också så nån gång kan vi gå dit samtidigt och luncha efteråt ;-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...